Luc en Lucy in Zuid Amerika

26 krapzittende reisuren en toeterende Porteños

WE ZIJN ER!

Zoals de titel al verklapt; onze reis nam ongeveer 26 uur in beslag van deur tot deur. Maar dan ben je wel in Buenos Aires aan de andere kant van de wereld!

Om 15:00 uur Nederlandse tijd sloten wij samen de deur (lekker hard) achter ons om ons avontuur te beginnen. Eenmaal bij de trein aangekomen troffen wij Aleid die samen met ons naar Schiphol mee ging. Natuurlijk stond Lucy haar familie ons al op te wachten op schiphol.

Tijdens het inchecken moestenwebijna direct rechtsomkeert weer naar huis. Gelukkigkon de grondstewardes ons voorzien van een(nep)reservering om ons alsnog op pad te sturen. Ook Luc zijn familie kwam al toeterend met fluitjes aangelopen. Na een lekker kopje koffie en het krijgen van onze surprise en het nodige leesvoer was het dan zover. We zouden richting de douane lopen. Na een prettig afscheid van de families gingen wij vol trots (en tranen) door de douane.

Ons vliegtuig had 30 minuten vertraging en nadat wij waren geboard vertrokken we nog iets later. Rond 20:15 stegen we op richting Madrid; onze eerste stop. (even ter illustratie; een ritje van Leeuwarden naar Amsterdam met de trein duurt langer

Wink
)De vlucht naar Madrid verliep erg soepeltjes. Om 22:45 uur stapten wij uit op het supermoderne vliegveld van Madrid. Gelukkig had Marieke ons al verteld hoe het vliegveld in elkaar stak.

Tijdens het wachten op onze vlucht (3 uur) naar Buenos Aires hebben we de complete cd van Otis Redding en Joe Cocker beluisterd, dus Didi je was bij ons! Om 01:55 uur vlogen we richting onze eindbestemming, Buenos Aires! De vantevoren speciaal gereserveerde stoelen met extra beenruimte werden al snel vergeven aan een smekende vader met een kindje van 5 maanden oud. Later bleek het een l*l te zijn. Luc zat met zijn benen in zijn nek, waardoor we de gehele reis weinig hebben kunnen slapen.

Aleid, het spijt ons, je had gelijk, het is inderdaad drie uur verschil met Nederland. Afin, om 12:10 uur kwamen wij aan in Argentinië, waar het tot onze verbazing miezerde (net als in Nederland dus). De temperatuur in Buenos Aires is echter erg aangenaam. Zo´n 15 °C, maar met een t-shirtje over straat.

We liepen als engeltjes door de douane van Argentinië, de backpacks kwamen er direct aanrollen en onze taxi stond (na enig goed speurwerk á een half uur) direct voor ons klaar. Door de miezerende regen werden we door een Argentijn op leeftijd door de complete verkeerschaos naar ons hostel gereden.

Onze eerste indruk van de stad was armoedig afgewisseld met torenhoge nieuwbouw flats. Het is hier écht groen in de straten en daaromheen, niet te vergelijken met Amsterdam. Na een warme douche in het hostel (waar Lucy en ja natuurlijk ook Luc nog aan de hygiëne moeten wennen) trokken we de stad in. Even geld geregeld en in de Jumbo een boodschap gedaan (spreek uit als zjoembo). Heerlijke dingetjes gekocht en nog veel meer heerlijke dingetjes laten liggen.

Het hostel ziet er prima uit en tot nu toe hebben we de kamer voor ons zelf.

Misschien gaan we zo nog ergens een Argentijnse steak eten, maar het ziet ernaar uit dat deze twee wereldreizigers vroegons stapelbedje zullen opzoeken.

Martijn Betlem

He Luc (en Lucy),

Goed om wat van je te horen. Fijn dat jullie reis eindelijk écht is begonnen. Tuurlijk, wij missen je hier, maar dat interesseert je natuurlijk helemaal niets, en gelijk heb je!!
GENIET van jullie fantastische avontuur!!

Martijn

Aleid

Lieverds, fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen! En altijd fijn om te horen dat ik gelijk heb :-)
Vanavond Sinterklaas bij mam - we zetten jullie foto wel op tafel :-) Veel plezier daar! xxxx Aleid

Donny & Ilse

Lieve Luc(y)!!

We hoorden gister rond etenstijd dat jullie ondanks de benen in de nek, veilig waren aangekomen!! Goed om te horen. En meteen een leuke mail van jullie ontvangen over de fotocollages die ik nog even snel gefabriceerd had.
We wensen jullie veel plezier. Leuk dat jullie het eerste hostel nog voor jullie zelf hebben. Geniet nog maar van de privacy. Have fun!

Knuffels van ons

Robert Petrovic

Hee Luc en Lucy,

Goed om te lezen dat jullie zijn aangekomen. Bij een volgende vlucht zal jij je wel 2x bedenken om je plaats te ruilen!! Maar goed, het begin van de reis is er, geniet er samen lekker van. Zie uit naar je volgend verslag.

Robert

Marcia

Hey Luc en Lucy,

(Wat leuk om zo op de hoogte te blijven) Fijn dat jullie goed en veilig zijn aangekomen. Geniet van alle indrukken, en van alle nieuwe dingen!
Groetjes Marcia

didi

Fijn om jullie eerste bericht te lezen. Gisteren even Ina gebeld dat jullie goed aangekomen waren. De vertraagde vlucht madrid-Asd waar jullie op moesten wachten had een technisch mankement. Ina is zo lief geweest me dat gisteravond pas te vertellen ipv zondag. Het weer bij jullie wordt beter, verwachting voor woensdag 22 en donderdag 23 graden (onbewolkt). Hygiene, tja went vanzelf moet je maar denken. Have fun, x

Annelies van Diepen

Hoi Luc en Lucy,

Jullie zijn er! Nu kan het echte genieten beginnen.
Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

Luc nog hartstikke bedankt voor de Woepies, ze waren heerlijk. Ook namens Marlies, die had zo'n honger dus die heeft er ook een soldaat gemaakt.

Groetjes,
Annelies

Sanneke QB

Goed om te lezen dat jullie er zijn! Geniet van het begin van jullie reis! groeten!

ina

lieve lucy en luc.
Ja toch maar even kijken of jullie al wat geschreven hadden. Fijn te horen dat alles toch nog goed is gekomen op Schiphol, en ja ik had dienst dus kon alles op de laptop zien. Dat jullie ingecheckt waren, en de laatste nieuwtjes van de vluchten.
Dat ze moeilijk zouden doen over de reservering had ik niet verwacht, maar ja ze controleren alles. Als jullie binnenkort naar Brazilie gaan, laat het me even weten. Zal ik even een fake reservering maken dat jullie het land weer verlaten, en die even op de mail zetten, want in Brazilie mag je ook maar 3 maanden zijn op je toeristenvisa. Nou geniet maar vast van Sinterklaas avond op het zuidelijk halfrond. Hebben jullie wel pepernoten mee? en natuurlijk genieten van de stad.
liefs uit amsterdam

oma

We zijn gisteren heerlijk aan het Sinterklaas vieren geweest. Elkaar leuke cadeautjes gegeven en leuke cadeautjes ontvangen. Het was een hele gezellige avond. Jammer dat jullie er niet bij waren.
Ik heb een prachtige kalender gehad met allemaal foto's erop. Een goeie reis verder.

Mathieu

Zoals jullie weten, wordt jullie post de komende 6 maanden aan ons adres gestuurd. Nu weten we allemaal dat Luc een dure smaak heeft, en dus is het allereerste poststuk wat hier binnenkomt een kerstkaart van zijn kleermaker uit Hong Kong. Het moet niet gekker worden!

Sacha

Wat leuk om je eerste verslag te lezen! Ook fijn om die grote glimlach van je weer te zien, die missen we op kantoor hoor! Ik hoop dat jullie het meest te gekke avontuur gaan beleven waar jullie van dromen. Als je dan over een paar jaar achter een suf bureau zit (zoals wij) kun je nog steeds van die ervaring genieten. Of beter nog , als we over een paar jaar in jullie eigen restaurant, na een drukke avond werk, een afzakkertje nemen aan de bar kunnen we nog weer van jullie reisverhalen genieten......ja, inderdaad dit is wel een beetje slap gelul...ik stop er ook mee. Heel veel plezier, pas op elkaar en tot het volgende reisverhaal.

Sassie

Marjon en Jet

he lieverds,

Beetje late reactie maar was hier erg druk. Nu (om 5:25) hebben we even tijd voor een reactie haha.
Wat een gave verhalen allemaal. Kregen gister het mailtje voor jullie volgende plannen. Jullie zijn echt goed bezig zo te zien. Fijn dat jullie zo genieten!!
heel veel kusjes van ons

Mars

Hoeveel indruk kun je in 3 maanden achter laten dat je zo op de voet gevolgd wordt door al die (jaloerse) ouwe collega's.
Het ziet er super uit!!! Zit daar op iedere hoek van de straat een internetcafé ofzo????
Hier alles goed, we hebben de Sint weer overleefd. (Noa en Sven hebben ieder een cavia gekregen: Bob en Arie).
Ben benieuwd naar jullie volgende avontuur
Groetjes!!!!!

Sacha

Mooie foto's, ben benieuwd naar de rest! Zeker als jullie wat meer de natuur ingaan. Luc, volgens mij denk je regelmatig aan het lekkere broodje kip van de Hema, we zullen er een voor je reserveren. Bij ons rommelt het lekker door. De nieuwe interim is begonnen, de eerste indruk is goed (we keep our fingers crossed). Judge J is ineens poeslief en Ramon heeft ontslag genomen.
Tot gauw weer,
Sassie

Remco

Hey Luc en Lucy,

Leuke foto's hoor en wat ziet het er leuk uit daar, zou daar ook wel een kijkje willen nemen.
Zo te zien genieten jullie met volle teugen.

Nieuws over de bank heb je wel gelezen denk ik.

Gister bij de Bokkedoorns gegeten met Eddy, het was heerlijk! Heel bijzonder om dit eens mee te maken, is toch anders dan een bord Gyros bij de Griek hoor.

Nou geniet er lekker van en ik kijk uit naar de volgende foto update.

Remco