Luc en Lucy in Zuid Amerika

BA wordt elke dag een beetje mooier

Het wennen aan het backpacken op zich gaat ons steeds beter af. Dat merkten we toen we, de dag na het plaatsen van ons vorige berichtje vanuit Buenos Aires, met de bovengrondse trein naar het busstation afrezen om aldaar informatie in te winnen over onze volgende bestemming Puerto Iguazu. '¿Cuanto vale una vuelta para Puerto Iguazu, por favor?' Om ons Spaans een beetje op te vijzelen probeerden we het samen bij niet 1 maar 5 loketten. En met succes. De laatste had de goedkoopste prijs inclusief diner en ontbijt. O ja, om jullie nog even een beeld te schetsen bij dat busstation het was 400 meter lang en ongeveer 160 maatschappijen waarbij we een busrit konden boeken (natuurlijk ging niet elke bus naar Puerto Iguazu). Vanaf daar zijn we met opgeheven hoofd (en onze teva´s) richting de kruising tussen de PC hoofdstraat en de Kalverstraat van BA gelopen; Avinedo Florida (zie ook de foto´s). Na heel veel gebedel en een bezoekje aan de ZARA gingen we weer huiswaarts.

De volgende dagzijnwe eerst naar het vliegveld Aeroparque in Buenos Aires geweest. We hadden via internet eenlokale vlucht met Aerolineas Argentina geboekt van BA naar Ushuaia. In de bevestiging stond dat wij binnen 24 uur moesten betalen alleen waren ze vergeten erbijte vermelden hoewij ditkonden doen. Uiteindelijk op het vliegveld dus betaald enmeteen al de tickets opgehaald. Van daar uit rezenwe met de busdoor naar de wijk La Boca. Dit is een achterstands wijk waar de Italianen en Spanjaarden zich vroeger hebben gevestigd en alle huizen de meest opvallende kleuren hebben geschilderd. De foto´s zeggen genoeg!

Diezelfde avond bezochten we de tangoshow Taconeando die we van Marieke, Eva en Noortje cadeauhebben gehad. We zaten in een geweldig oud zaaltje met oud roze en bordeaux rode tafeltjes. Het etenwas niet veel soeps maar we hebben erg gelachen. Na het eten kwamen er nog een paar locals in de zaal erbij en kon de show beginnen. De muziekwerd verzorgd door 4 oude echte Argentijnse mannetjes die het fantastisch deden. Er werd gezongenmaarer werd vooral veel passierijke tango gedanst. Na de show werden wij natuurlijk uitgenodigd om met een leuke Argentijneen dansje tedoen (welte verstaan op onze teva´s).´s Avonds laat met bus 29 weer richting het hostel gereden wat super ging.

Op onze laatste dag voordat we naar onze tweede bestemming zouden afreizen bezochten wij nog het havengebied Puerto Madero. Torenhoge wolkenkrabbers (zonder wolken), het Hilton hotel,een gebouw dat de Nederlandse vlag droeg en natuurlijk de ABN of hoe die op dit moment ook mag heten(sorry jongens geen Rabo dit keer). Een heerlijk broodje vlees gegeten en daarnarichting de bus gegaan; ¡Cataratas here we come!