Luc en Lucy in Zuid Amerika

Puerto Iguazu; 250 Cataratas oftewel veel watergeweld!

Vanuit BA vertrokken we met onze semi-cama (luxer als een Nederlandse reisbus) naar Puerto Iguazu. Na een 19 uur durende rit kwamen we aan op onze tweede bestemming.

De busrit op zich maakte al een grote impact op ons. We waren net een beetje gewend aan de metropool; nu kregen we onderweg de mooie Argentijnse natuur te zien. Rond 17:00 uur vertrokken we via de buitenwijken van BA richting de cataratas. Onderweg zagen we indrukwekkende rode grond, gele uitgestrekte velden (zoals in Autralië, denken we), vele felle kleuren groen gewas en uiteraard een prachtige zonsondergang. O ja, en de vele koeien en paarden die vaak los rondliepen.

Eenmaal aangekomen bij het Hostel Sweet Hostel namen we eerst een duik in het zwembad dat bij het hostel zat, heerlijk! Toen onze 2-persoonskamer met eigen badkamer ingericht en even languit op bed gelegen. Nadat we kort het dorpje hadden verkend namen we ´s avonds deel aan de BBQ van het hostel. Het vele vlees en de salade smaakten steeds naar meer en we leerden die avond veel mensen kennen, erg gezellig. Daarna snel naar bed om ons fysiek voor te bereiden op een warme-waterval-dag.

´s Ochtends werden we door de drie Nederlandse jongens die we tijdens de BBQ hadden ontmoet gevraagd om mee te gaan met een helikoptervlucht over de falls. Na korte twijfel stemden wij graag in, en zeker geen spijt gehad van deze beslissing. We zouden de helikopterlvucht vanaf de Braziliaanse kant nemen. Niña, van het hostel, had ons ook al aangeraden om eerste de Braziliaanse kant te bekijken voor het overzicht en later de Argentijnse voor de close-ups. Na een klein akefietje met de taxichauffeur konden we de helikopter in. En WOW, wat een ervaring is dat. Vogelvrij vlieg je over het hele gebied waar je (een beetje) doorkrijgt waar al dat watergeweld vandaan komt. De watervallen waren goed te zien en de ervaring was super.

Daarna liepen we het park in om aldaar te genieten van de watervallen, de jungle en de vele (wilde) dieren die daar rondliepen. De foto´s vertellen de rest. ´s Avonds nog lekker uit eten geweest met z´n allen.

De tweede dag bezochten we de Argentijnse kant om van heel dichtbij de cataratas vast te leggen in onze herinnering. Met z´n 2´en liepen we het park in. We werden bijna direct aangesproken door een ranger die ons de weg wilde wijzen. Hij vertelde ons hoe we het best de tour konden lopen en waar we de beste foto´s konden schieten. We waren mooi op tijd in het park, waardoor we op sommige momenten het park eventjes voor ons alleen hadden.

De watervallen en alles eromheen hebben een enorme impact op ons gemaakt. Wat een kracht heeft water, incroyable! Het water varieerde van groenkleurig tot helemaal wit als sneeuw en alles wat daar tussen zit. Om een goede indruk te krijgen van al het watergeweld hebben we een filmpje gemaakt. De honderden (416) foto´s laten daarnaast ook deinmens grote jungleen beesten zien.

Over 1,5 uur reizen we met de bus terug richting BA, vanwaar we met het vliegtuig doorvliegen naar onze 3e bestemming; Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld, waar we morgen 20:00 plaatselijke tijd aan zullen komen!

Robert

Wij willen foto's zien, wij willen foto's zien, wij willen foto's zien, wij willen foto's zien, wijijijijijijijij willen foto's zien.................. por favor!!!

groetjes van de Boys from beleggen.

didi

wat prachtig, ina en ik zijn er toch veel tekort geweest.
hebben jullie daar nog in dat grote restaurant gegeten? Oh, de verhalen zijn heerlijk om te lezen en de foto's prachtig om te zien, maar ik word wel heel erg jaloers. Luus wat zal jij blij zijn dat ik dit in je genen gestopt hebt! x

Naomi

Wat super dat jullie de site zo goed bijhouden. Echt leuk om jullie verhalen te lezen, maar vooral om de foto's te zien! Ze zijn overigens prachtig, jullie zullen vast geen spijt hebben van de aankoop van jullie camera!

Geniet lekker.

Groetjes Naomi

Rein

Ik herken me helemaal in je enthousiaste verhaal, luitjes. In 2000 hebben Ans en ik daar zelf gestaan. Ik ben er nog van onder de indruk. De foto's hangen al 8 jaar als posters in mooie frames in huis!
Wij hebben niet gevlogen, maar met Mariniers een boottocht op de rivier, onder de watervallen doorgemaakt. 2 100 PK motoren erachter e gieren maar!! Je weet niet wat je beleeft. Achteraf hoorden we dat de week ervoor 7 mensen verdronken waren....... Ach je moet niet alles weten.

Nog heel veel plezier!!

Ilse

Lieverds,

Eindelijk tijd om te reageren op jullie amazing story! Wow wat fantastisch wat jullie allemaal zien en meemaken! En wat een onwijs professionele foto's! Petje af :)
Nog super bedankt voor het smsje voor mijn verjaardag. Ik heb een super leuke dag gehad. Ben gister in gala naar het kerstfeest van PwC geweest, ik mail jullie morgen een foto van mij in gala outfit ;)

Genieten daar en ik ben reuze beniewd naar de verhalen over Ushuaia.

Hele dikke kus van ons