Luc en Lucy in Zuid Amerika

Voorbereidingen treffen, de reis komt dichterbij

Een reis maken trekkend door Zuid-Amerika. Wat moet je daar eigenlijk allemaal voor voorbereiden om zelf met een gerust gevoel weg te gaan? Daar zijn wij wel een beetje van geschrokken. Niet in de zin van, met ons organisatievermogen zijn we daar niet toe in staat ;), maar in de zin van, jeetje wat een hoop geregel!

Ondanks dat wij natuurlijk aan iedereen alleen maar ons idee vertellen, en iedereen daar euforisch op reageerd, komt er veel bij kijken. Het begint bijvoorbeeld bij het inenten tegen de vele ziektes die in Zuid-Amerika voor(kunnen)komen!

'Ondanks de natuurlijke rijkdommen behoren de landen van dit continent tot de armste ter wereld. De regeringen zijn zeer wankel en kampen met enorme schulden. Een groot deel van de bevolking kan nauwelijks eten kopen. Velen zijn analfabeet en kunnen lezen noch schrijven. De bevolking bestaat uit drie groepen: de nakomelingen van de Europese kolonisten, de oorspronkelijke Amerikaanse Indianen en de mensen met gemengde voorouders. '

Om ons zelf en onze families gerust te stellen wat betreft inentingen tegen de ziektes, hebben we inmiddels de volgende prikken gehaald:

• Hepatitis A
  • Hepatitis B
  • Gele Koorts
  • DTP
  • Buiktyfus
  • Rabiës
  • En uiteraard nemen we pillen tegen Malaria en Hoogteziekte mee

Een hele lijst, maar dan heb je ook wel het gevoel dat je goed beschermd bent, toch?

Met onze inentingen op zak was het tijd om te shoppen! Zo hebben we voor onze reis onder andere een backpack, Salomon schoenen met Gore Tex, windjacks, fleecetruien, camera, Lonely Planets en allerlei andere kleine spullen gekocht om mee te nemen op onze reis.

Ook hebben we ervoor gezorgd dat we naast inentingen ook goed verzekerd op reis gaan. En bij dat verzekeren hoort natuurlijk niet alleen de reisverzekering. Daarom hebben we niet alleen een goede reisverzekering afgesloten, maar hebben we ons ook laten verzekeren voor ongevallen en bijzondere sporten. Als je bijvoorbeeld gaat mountainbiken op een hoogte van 3600 meter en je raast 64 kilometer naar beneden (waar de paden niet breder zullen zijn dan 1,5 meter, naast de afgrond), vonden wij zo'n verzekering wel nodig!

We hebben zelfs geregeld dat er een stel in ons huis blijft wonen, zodat wij de kosten gedekt hebben en wij bij terugkomst gewoon weer in ons huisje kunnen trekken.

Voor een goede conditie en om helemaal in shape naar Zuid-Amerika te vliegen zijn we momenteel drie à vier dagen aan het wandelen, ook om de schoenen in te lopen. Nu ook met backpack en met gewicht, om ook daar aan te wennen.

Naast de materiële dingen die we hebben gekocht, gaan we vanaf nu ook Spaans leren. Je zegt altijd tegen elkaar, drie à vier maanden van tevoren, 'dat gaan we doen, Spaans leren, zodat we een goede basis hebben.' Dat komt er in de meeste gevallen dus niet van. Maar geduld is een schone zaak in deze en dus plannen we nu maar in om vier dagen in de week een uurtje Spaans te leren.

Daarnaast bekijken we veel weblogs en informatiesites over de verschillende landen die we gaan bezoeken, we krijgen tips van vrienden en familie, waarvoor dank én we praten er continue met vrienden, familie en collega's over. Het komt steeds dichterbij en iedereen wil met ons mee!

Deze week gaan we ons eerste hostel boeken in Buenos Aires. Als we de vlucht erop hebben zitten, kunnen in ieder geval direct ergens naar toe om vanuit daar de tocht te beginnen. Van een vriendin hoorden we dat de meeste hostels ook nog wel haar gasten van het vliegveld af komen halen. Een goed vooruitzicht.

Voorlopig denken wij in ieder geval dat we goed voorbereid op reis kunnen. Als jullie na dit overweldigende verhaal denken van niet, dan horen we dat graag ;)!

Sassie

Doe je wel een beetje rustig aan, ander kun je morgen geen koffie meer voor me halen! (geintje)

Leuk hoor dat jullie er zo mee bezig zijn, helemaal top! Als het nou maar niet te snel gaat want ik zal je in eider geval missen op kantoor.

Tot morgen,
Sas

je vader

"...op 3600 meter hoogte naar beneden razen op 1,5 meter brede paden naast de AFGROND in je Gore Tex.."

Hey lange, doe eens ff normaal!

je vader

se you soon

Romke

Mooi verhaal!
Veel fun en voorzichtig hè.
Take it easy there but no too!

Udo

veel voorbereiden is prima, maar laat het ook gebeuren! Dat is deel van de fun. Jullie gaan een geweldige tijd beleven, heel veel plezier.

Remco

Zo je laatste werkdag zit erop, een heerlijk gevoel lijkt mij! Nu sta ik er alleen voor wat betreft excel!
Geniet van jullie laatste week in Nederland maar belangrijker nog geniet van de maanden die na deze week gaan komen!

Rustig aan, denk aan je zelf en............. vergeet niet te genieten!

Vind het erg leuk om jullie via de site te gaan volgen.

Groet,

Remco

ps AEX nu rond 220,00 wat zal hij staan als jullie terugkomen?

Rein

Ik zie dat Sas al heimee naar je heeft, lange (zoals je vader je noemt).

Ik vond het leuk dat je bij ons was en knap dat je de discipline voor die k..klussen (onze rotzooi) kon opbrengen. Maak je op reis net zo druk als op je werk, zou ik zeggen, dan komt 't goed!!

Ik wens jou en Lucy nogmaals fabeltastische ervaringen. Kom gezond weer terug en laat je (dan verbrande?) neus nog eens zien.

Adois e muito brigade por todos, Rein
En die AEX: die gaat onder de 200!!

Willem (G)

Luc en Lucy, heel veel plezier! Dit wordt de reis van jullie leven!
Het zal ws. niet altijd van een leien dakje gaan, maar dat is achteraf juist part of de fun.
Ik ga de log volgen en wanneer jullie terug zijn, drinken we een lekker glas bij T&M wat mij betreft.

Geniet er van and break a leg,

Willem.

Ed Wegloper alias de Asfaltjunk

Amigo,
Diverte-te no America do Sul, portes bem, fala portugues (o brasileiro) e aprende muito rapido espagnol ! Muito obrigado por tu trabalho aqui en 'banco do Rabo'. Bem suorte com tu ideas de compahnia e ate logo no praia de Rio (olhe tu nariz, o sol faz mal) !!
Ed Wegloper

Brigitte

Zo, onze eerste werkdag zonder jou zit erop. Wel saai hoor! Jullie voorbereidingen zien er goed uit. Het gaat zeker geweldig worden. Wens jullie heel veel plezier en ook veel suc6. Ik ga zeker jullie belevenissen volgen en hoop je na de reis weer te zien.
Adios Amigo

Naomi

Hey Luc en Lucy!

En zijn jullie er nu echt klaar voor? Alle persoonlijke spullen in het huis al ingepakt? Ik wens jullie vast een hele goede vlucht en heel veel plezier op jullie reis! Geniet elke dag van al het moois en van elkaar!

Toi toi,
Naomi

Mydung

Heel veel plezier!!! Geniet er lekker van, en ik zie dat ik niet de enige (ex)collega ben die je mist! :-)

Groetjes,
Mydung

Marcia

Hey maatje,

De donderdag is niets aan zonder jou!!! Gelukkig is KUCH er ook niet, dat scheelt hahaha
Veel plezier met de laatste voorbereidingen

DOEI
Marcia

didi

nog 1 nachtje slapen in jullie eigen bed en daaarn alleen maar stapelbedden!

Aleid

Vandaag = de dag!!! Lieve lieverds; heeeeeeel veeeeel plezier: ga ontzettend genieten, genieten en nog eens genieten! Ik ga jullie missen, doe voorzichtig! Ik zie jullie straks op Schiphol! xx Aleid

Donny & Ilse

Lieve schatten, we hopen dat jullie een goede reis hebben gehad en veilig aangekomen zijn als jullie dit lezen. We gaan jullie missen maar wensen jullie super veel plezier!! Heel veel liefs van ons

Mama Tineke

Wat een heerlijk bericht dat jullie goed zijn aangekomen. Jammer van het weer, maar dat zal wel goed komen. Nu allen nog heeeeeeel veeeel genieten. Dikke kus, mama